Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata

Buitenlandse boorbedrijven die in België een activiteit uitoefenen dienen zich in te schrijven bij de Kruispuntdatabank van Ondernemingen (KBO).

Daarnaast hebben de personen die de boorgegevens zullen rapporteren ook een authenticatiemiddel (dat de Belgische eID vervangt) nodig om te kunnen inloggen.
Dit is het BIS-nummer. 
Meer informatie en een overzicht van het verloop van de aanvraag en activatie van de BIS-nummers staat op : 
https://www.vlaanderen.be/aanmelden-bij-de-overheid-mijn-digitale-sleutels/digitale-sleutels-voor-niet-belgen en https://dt.bosa.be/nl/identificatie_authenticatie_autorisatie/aanvraag_en_activatie_van_digitale_sleutels

Om dit BIS-nummer aan te vragen is omwille van veiligheidsredenen er een voorafgaande identiteitscontrole noodzakelijk.
Hiervoor is een identiteitskaart vereist, een rijbewijs mag niet toegelaten worden als identificatiebewijs.
U kan dit aanvragen op 3 manieren: 

1) in een VMM-kantoor: 

  • U kunt zich aanbieden op één van onze VMM-kantoren;
  • Wenst u zich bij ons aan te melden dan dien je tijdig vooraf een afspraak te maken:
  • De lijst met adressen waar u zich kunt aanmelden lees je hier

2) in een registratiekantoor

  • U kunt zich aanbieden bij één van de Belgische lokale registratiekantoren die voor ons die identiteitscontrole kunnen uitvoeren en voor u het BIS-nummer zullen aanmaken
  • De lijst van deze kantoren kan u hier terugvinden. De adressen staat op deze webpagina
    Het is belangrijk dat u een grensgemeente kiest uit de bijgevoegde lijst die zich niet enkel beperkt tot de registratie van eigen inwoners;
  • Maak vooraf een afspraak met hen (bij de dienst bevolking). 

3) bij FOD BOSA DG DT in Brussel 

  • Om een afspraak te maken (enkel op woensdag) bij BOSA in Brussel of voor meer informatie kunt u mailen naar servicedesk.dto@bosa.fgov.be of bellen naar het nummer 02 740 74 74 waar u eerst Optie 5 en daarna Optie 3 kiest.

Na de identiteitscontrole wordt u geregistreerd. Bij deze registratie ontvangt u een persoonlijke activatiecode op papier en een activatielink via e-mail. Zodra u de digitale sleutel token heeft geactiveerd via de activatielink en -code (pas op: hier zit een vervaltermijn op), krijgt u op basis van uw gebruikersnaam, wachtwoord en token toegang tot de onlinediensten van de overheid, en kan u ook uw digitale sleutels beheren.

Na ontvangst van uw BIS-nummer, bezorgt u ons dit BIS-nummer per e-mail aan erkenning.boorbedrijf@vmm.be
Er wordt voor u een login aangemaakt en u kunt beginnen rapporteren in DOV.


  • No labels