Versies vergeleken

Uitleg

  • Deze regel is toegevoegd.
  • Deze regel is verwijderd.
  • Opmaak is veranderd.

...

Daarnaast hebben de personen die de boorgegevens zullen rapporteren ook een authenticatiemiddel (dat de Belgische eID vervangt) nodig om te kunnen inloggen.
Dit is het BIS-nummer. 
Meer informatie en een overzicht van het verloop van de aanvraag en activatie van de BIS-nummers staat op : 

Om dit BIS-nummer aan te vragen is omwille van veiligheidsredenen er een voorafgaande identiteitscontrole noodzakelijk.
Hiervoor is een identiteitskaart vereist, een rijbewijs mag niet toegelaten worden als identificatiebewijs.
U kan dit aanvragen op 3 manieren: 

...

  • U kunt zich aanbieden bij één van de Belgische lokale registratiekantoren die voor ons die identiteitscontrole kunnen uitvoeren en voor u het BIS-nummer zullen aanmaken
  • De lijst van deze kantoren kan u hier terugvindenterugvinden. De adressen staat op deze webpagina
    Het is belangrijk dat u een grensgemeente kiest uit de bijgevoegde lijst die zich niet enkel beperkt tot de registratie van eigen inwoners;
  • Maak vooraf een afspraak met hen (bij de dienst bevolking). 

...

Na de identiteitscontrole wordt u geregistreerd. Bij deze registratie ontvangt u een persoonlijke activatiecode op papier en een activatielink via e-mail. Zodra u de digitale sleutel token heeft geactiveerd via de activatielink en -code (pas op: hier zit een vervaltermijn op), krijgt u op basis van uw gebruikersnaam, wachtwoord en token toegang tot de onlinediensten van de overheid, en kan u ook uw digitale sleutels beheren.

Na ontvangst van uw BIS-nummer, bezorgt u ons dit BIS-nummer per e-mail aan erkenning.boorbedrijf@vmm.be
Er wordt worden voor u een de nodige login-rechten aangemaakt en u kunt beginnen rapporteren in DOV.

...