Wanneer een boorbedrijf gedurende minstens 2 maanden geen boringen heeft aangeleverd (bvb. door ziekte, defect van de boortoren, geen boormeester, niet-actief in Vlaanderen,...), moet je een nulmelding rapporteren via de webapplicatie van DOV (bereikbaar via DOV-portaal, meer uitleg in de handleiding "aanleveren nulmeldingen". Meer informatie over wanneer dit juist moet en waarom lees je op deze pagina: Wat als mijn boorbedrijf tijdelijk geen boringen heeft uitgevoerd? Doe een nulmelding. |
Om te starten, moet je eerst inloggen in de portaalpagina van DOV: https://www.dov.vlaanderen.be/portaal/
Dit kan via je elektronische identiteitskaart of één van de andere inlogopties: itsme, mobiele app,...
Let er op dat je bij het inloggen kiest voor de werkrelatie met jouw boorbedrijf (niet als burger).
Via de link ‘nieuwe nulmelding’ kan je een nieuwe nulmelding aanmaken.
Via de link 'overzicht nulmeldingen' krijg je een lijst van alle nulmeldingen die je reeds hebt gerapporteerd.
Bovenin heb je enkele algemene gegevens van jouw boorbedrijf:
→ klik ten slotte boven in op de knop 'opslaan'
Heb je een fout gemaakt bij de invoer van de fiche 'nulmelding', dan kan je deze na opslaan bovenin verwijderen door te klikken op het 'vuilbakje', waarna er bevestiging gevraagd wordt.
In het overzicht nulmeldingen zie je welke nulmeldingen er allemaal gerapporteerd zijn door jouw bedrijf.
De blauwe nummers zijn aanklikbaar, waardoor je naar de detailfiche van de nulmelding gaat.
Wil je een nieuwe nulmelding aanmaken, dan kan je dit ook door hier op het +-symbooltje te klikken (bovenin de pagina)