Hoe rapporteer ik een nulmelding?
Wanneer een boorbedrijf gedurende minstens 2 maanden geen boringen heeft aangeleverd (bvb. door ziekte, defect van de boortoren, geen boormeester, niet-actief in Vlaanderen, ... ),
moet je een nulmelding rapporteren via de webapplicatie van DOV (bereikbaar via DOV-portaal, meer uitleg in de handleiding "aanleveren nulmeldingen".
Wanneer je na afloop van de periode van non-activiteit opnieuw start met het uitvoeren van boringen,
geef je gewoon opnieuw voorafmeldingen en boringen in via het portaal van DOV.
Volgt daarna opnieuw een periode van minstens 2 maanden waarin er geen enkele boring wordt uitgevoerd,
dan moet je een nieuwe fiche 'nulmelding' aanmaken van op het portaal van DOV.
Zo kan je bvb een nulmelding doen van - met als reden: niet actief in Vlaanderen.
Moest er dan toch wel een activiteit gebeuren, dan kan je de nulmelding verwijderen en een nieuwe aanmaken voor de correcte periode.
Waarom moet ik een nulmelding doen?
Eén van de gebruikseisen om te voldoen aan je erkenning voor boorbedrijven is:
Als jouw bedrijf de afgelopen 2 maand geen boorwerkzaamheden heeft uitgevoerd, hoef je natuurlijk geen boorfiche’s te rapporteren.
Wel moet je dan via DOV laten weten dat je geen activiteiten hebt uitgevoerd via een nulmelding.
Je inventaris van de werken is dan het formulier van de nulmelding.
Zo ben je in orde met de gebruikseis uit VLAREL en weet de overheid wat je activiteiten de afgelopen 2 maand waren.
